Świeżość produktów napędza wyniki sprzedaży. Świeżo wyglądające mięso, sery, warzywa i owoce, ryby oraz owoce morza przyciągają klientów do sklepów.
Właściwe oświetlenie wydobywa kolory i tekstury świeżej żywności, zachęcając klientów do zatrzymania się i dokonania zakupu. Ponadto oświetlenie poprawia ogólną atmosferę w sklepie i ma ogromny wpływ na sprzedaż świeżych produktów.
Dlaczego stoisko ze świeżą żywnością jest ważne?
Idealne krojone mięso
Z badań wynika, że klienci wolą mięso o nasyconym kolorze. Problem w tym, że mięso pod wpływem światła odbarwia się i traci swój atrakcyjny wygląd. Nasze oprawy LED Fresh Food Rose zostały opracowane wspólnie ze sprzedawcami i specjalistami z branży mięsnej, aby podkreślić czerwony kolor mięsa i spowolnić proces odbarwiania, czego efektem jest większa sprzedaż i mniej marnowanej żywności.
Poznaj oświetlenie LED Fresh Food Rose do krojonego mięsa
Nasze badania:
Po pierwsze, różne rodzaje mięsa odbarwiają się w różnym tempie. Po drugie, natężenie światła silniej wpływa na odbarwianie się krojonego mięsa niż spektrum.
Wybór odpowiedniego spektrum światła przynosi jednak pewne korzyści. Pomaga ono spowalniać proces odbarwiania, wydłuża okres przydatności do spożycia lub pozwala stosować światło o wyższym natężeniu, by tworzyć ekspozycje przyciągające wzrok klientów. W pierwszym przypadku okres przydatności do spożycia można wydłużyć nawet o 20% przy natężeniu światła odpowiadającym oświetleniu tradycyjnemu. W drugim przypadku sprzedawcy mogą zastosować oświetlenie o natężeniu wyższym nawet o 30%, a okres przydatności do spożycia taki sam, jak w przypadku oświetlenia konwencjonalnego.
Stwórz odpowiednią atmosferę (redukując ilość marnowanej żywności)
Szukasz równowagi pomiędzy oferowaniem szerokiej gamy świeżych produktów spożywczych a jednoczesnym minimalizowaniem strat? Równocześnie chcąc zapewnić kupującym pozytywne wrażenia? Odpowiednie oświetlenie może mieć duży wpływ na sukces w sprzedaży działu świeżej żywności. Oświetlenie akcentujące Fresh Food to idealny przepis na udaną prezentację i przedłużenie okresu ważności świeżych produktów.